Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (11)
Пошуковий запит: (<.>A=Боришевський М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Боришевський М. Й. 
Психологія самоактивності учнів у виховному процесі : Навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, С. Т. Музичук, В. В. Антоненко, Л. П. Удодова, Л. І. Пилипенко, П. Д. Фролов, Н. Д. Володарська, І. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1999. - 190 c. - Бібліогр.: с. 182-190. - укp.

Розкривається сутність самоактивності особистості, аналізуються психолого-педагогічні, соціально-психологічні чинники, що сприяють зростанню в учнів здатності до проявів самоактивності, забезпечують їхню участь у вихованні на рівні суб'єкт-суб'єктної взаємодії з педагогом, актуалізують потребу у самовихованні. Розглядаються теоретичні й методологічні засади дослідження самоактивності учнів у виховному процесі, способи оволодіння суспільними цінностями у становленні самоактивності учнів, оцінні ставлення як чинник самоактивності учнів у виховному процесі. Проводиться психологічний аналіз залежностей між самоактивністю учнів у виховному процесі й рівнем їх вихованості, висвітлюються духовні цінності як детермінанта самоактивності особистості у вихованні й самовихованні та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.352.212 + Ю984.010.2-990-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Спадкоємність та інновації в українській психологічній науці : Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Ч. 1 / ред.: М. Й. Боришевський; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Кам'янець-Поділ. пед. ун-т ім. І.Огієнка, Хмельниц. гуманіт.-пед. ін-т. - К.; Хмельниц.; Кам'янець-Поділ., 2002. - 182 c. - укp.

Висвітлено проблеми спадкоємності в українській психологічній науці та напрями її розвитку у контексті сучасних теоретико-експериментальних досліджень, їх втілення у практику життєдіяльності сучасного українського суспільства, зокрема, у практику виховання підростаючого покоління. Визначено вплив Г.С.Костюка на подальший розвиток теорії розуміння. Досліджено розвиток відповідальності підлітків і старшокласників у різних видах діяльності. Охарактеризовано психологічну взаємодію керівників різних рівнів у забезпеченні розвитку дошкільної освіти у регіоні.

Освещены проблемы наследственности в украинской психологической науке и направления ее развития в контексте современных теоретико-экспериментальных исследований и их воплощения в практику жизнидеятельности современного украинского общества, в частности, в практику воспитания подрастающего поколения. Определено влияние Г.С.Костюка на дальнейшее развитие теории понимания. Изучено развитие ответственности подростков и старшеклассников в разных видах деятельности. Охарактеризировано психологическое взаимодействие руководителей разных уровней в обеспечении развития дошкольного образования в регионе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: В346889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Спадкоємність та інновації в українській психологічній науці : Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Ч. 2 / ред.: М. Й. Боришевський; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Кам'янець-Поділ. пед. ун-т ім. І.Огієнка, Хмельниц. гуманіт.-пед. ін-т. - К.; Хмельниц.; Кам'янець-Поділ., 2002. - 220 c. - укp.

Розкрито теоретичні основи проблеми формування історичної пам'яті молодших школярів. Проаналізовано розвиток відповідальності під впливом формування національної самоідентифікації особистості. Розглянуто психологічні можливості норм природного та позитивного права у процесі правового виховання вчителя початкової школи. Окремі доповіді присвячено механізмам стабілізації подружніх взаємин, саморегуляції трудової діяльності. Психологічно обгрунтовано новітні технології організації навчально-виховного процесу у школі, у вищих навчальних закладах і закладах післядипломної педагогічної освіти.

Раскрыты теоретические основы формирования исторической памяти младших школьников. Проанализировано развитие ответственности под влиянием формирования национальной самоидентификации личности. Рассмотрены психологические возможности норм природного и позитивного права в процессе правового воспитания учителя начальной школы. Отдельные доклады посвящены механизмам стабилизации семейных взаимоотношений, саморегуляции трудовой деятельности. Психологически обоснованы новейшие технологии организации учебно-воспитательного процесса в школе, в высших учебных заведениях и заведениях последипломного педагогического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: В346889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Боришевський М. Й. 
Діти державної опіки: проблеми, розвиток, підтримка : Навч. посіб. / М. Й. Боришевський, Г. М. Бевз, І. П. Жерносек, А. Г. Обухівська, Т. Д. Ілляшенко; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України, Асоц. безперерв. освіти дорослих, Центр з усиновлення дітей при МОН України. - К. : Міленіум, 2005. - 283 c. - укp.

Викладено питання розвитку дітей, які зазнали депривації внаслідок втрати батьківського піклування. Розглянуто мету, завдання, роль і форми державної опіки над дітьми (ДОНД) у межах загальної системи захисту дитинства (ЗД). Висвітлено особливості формування ставлення громадськості та фахівців до ДОНД як одного з напрямів системи ЗД, розбудова якої була ініційована ратифікацією Україною Конвенції ООН про права дітей.

Изложены вопросы развития детей, которые испытали депривацию вследствие потери родительского попечения. Рассмотрены цель, задачи и формы государственной опеки над детьми (ГОНД) в рамках общей системы защиты детства (ЗД). Освещены особенности формирования отношения общественности и специалистов к ГОНД как одного из направлений системы ЗД, развитие которой была инициирована ратификацией Украиной Конвенции ООН о правах детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*644.123 + С40(4УКР) + Ч421.342я7 + Ч491.05я7 + Х839(4УКР)011.211я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Боришевський М. Й. 
Дорога до себе. Від основ суб'єктності до вершин духовності : монографія / М. Й. Боришевський. - К. : Академвидав, 2010. - 416 c. - (Монограф). - укp.

Розглянуто проблеми психології самосвідомості особистості. Розкрито особливості виховання самоконтролю поведінки у учнів молодшого шкільного віку. Увагу приділено психологічній структурі моральних переконань, моральній саморегуляції поведінки, грамадянській спрямованості, соціально-психологічній сутності та генезі духовності особистості.

Рассмотрены проблемы психологии самосознания личности. Раскрыты особенности воспитания самоконтроля поведения у учеников младшего школьного возраста. Уделено внимание психологической структуре моральных убеждений, моральной саморегуляции поведения, гражданской направленности, социально-психологической сущности и генезису духовности личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Боришевський М. Й. 
Психологічні закономірності розвитку духовності особистості : монографія / М. Й. Боришевський, О. В. Шевченко, Н. Д. Володарська, Л. І. Пилипенко, В. В. Антоненко; ред.: М. Й. Боришевський; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка, Лаб. психології особистості ім. П.Р. Чамати. - К. : Пед. думка, 2011. - 199 c. - укp.

Розкрито природу феномену духовності як системи моральнорелевантних ціннісних орієнтацій, що стали внутрішньоособистісними детермінантами життєдіяльності людини. Духовність розглянуто як вияв здатності особистості до творчого оволодіння цінностями та їх екстраполяції у контекст реальної поведінки. Експериментально доведено залежність процесу становлення духовності від провідних потреб і мотивів самоактивності людини, специфіки її самосвідості й індивідуально-психологічних особливостей, а також уявлень свого "Я" стосовно "не-Я". Показано вирішальну роль родинних ціннісних орієнтацій у становленні духовності індивіда.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА749955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Боришевський М. Й. 
Особистість у вимірах самосвідомості : монографія / М. Й. Боришевський. - К. : Еллада, 2012. - 608 c. - Бібліогр.: с. 564-595 - укp.

Розкрито теоретичні основи дослідження самосвідомості. Проведено виховання самоконтролю поведінки в учнів молодшого шкільного віку. Подано загальну характеристику саморегуляції поведінки особистості. Розглянуто проблему моральних переконань у психології та педагогіці. Наведено принципові підходи та вимоги до розроблення та застосування методів дослідження. Викладено умови та шляхи виховання національної свідомості та самосвідомості. Досліджено соціально-психологічну природу та детермінанти процесу самотворення особистості. Увагу приділено психологічним механізмам розвитку особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю936.2-355.2 + Ю952.2 + Ю959.0-990 + Ю956-990

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА759013 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Боришевський М. Й. 
Виховання духовності особистості : навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, Л. І. Пилипенко, О. І. Пенькова, Т. М. Яблонська, Н. Д. Володарська; ред.: М. Й. Боришевський; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 103 c. - укp.

Подано загальну характеристику феномену духовності, коротку інформацію про стан наукової розробки проблеми, а також розглянуто соціально-психологічні, психолого-педагогічні й інші чинники й умови, які можуть сприяти вихованню та самовихованню духовності в учнів підліткового та раннього юнацького віку. Йдеться, зокрема, про потребово-мотиваційні детермінанти духовного розвитку особистості, про роль пошуку сенсу життя з позицій віри у вищу ідею в становленні духовності. Розкрито значення гуманізації міжособистісних взаємин у навчально-виховному процесі як умови розвитку духовності. Розкрито специфіку естетичних ціннісних орієнтацій та їх впливу на становлення духовності дитини. Увагу приділено з'ясуванню ролі сімейно-родинного виховання у становленні духовності дитини, про важливе значення у цьому змісту та спрямованості ціннісних орієнтацій сім'ї, родини. Висвітлено питання про те, якою мірою можуть впливати на становлення духовності індивідуально-психологічні відмінності дитини й яким чином можливо актуалізувати ці відмінності на користь оптимізації процесу становлення духовності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Боришевський М. 
Самосвідомість особистості як детермінанта її взаємодії з суспільством / М. Боришевський // Шлях освіти. - 2010. - № 4. - С. 12-14. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено роль самосвідомості у самореалізації та соціалізації особистості. Самосвідомість визначено як основний посередник взаємодії, що детермінує процес становлення та розвитку особистості, який зумовлюється активізацією індивідом своїх явних і потенційних можливостей, спрямованих на досягнення цілей у часовому континуумі "теперішнє - майбутнє". Увагу акцентовано на ролі самосвідомості у становленні особистості як громадянина, тобто його національної свідомості. Заперечуються ідеї деяких дослідників щодо переваги загальнолюдських цінностей над національними у зв'язку із глобалізаційними процесами, оскільки через такі ідеї в масовому порядку глобалізується нікчемне, зденаціоналізоване "ніщо", тоді як, за Бердяєвим, "хто не любить свого народу, той не може любити людства", оскільки "людина входить у людство через національну індивідуальність". Підсумовано, що завдяки розвинутій самосвідомості людина спрямовує власні можливості до русла самозростання, "самотворення".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Боришевський М. Й. 
Духовні цінності як детермінанта розвитку й саморозвитку особистості / М. Й. Боришевський // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 2. - С. 49-57. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність дослідження соціально-психологічної природи поняття духовності. Акцентовано увагу на необхідності опанування дитиною системи духовних цінностей з метою виховання особистості-громадянина. Висвітлено вирішальну роль духовності у детермінації процесів розвитку та саморозвитку особистості.

Обоснована актуальность исследования социально-психологической природы понятия духовности. Акцентировано внимание на необходимости освоения ребенком системы духовных ценностей с целью воспитания личности-гражданина. Освещена решающая роль духовности в детерминации процессов развития и саморазвития личности.

The author reveals his understanding of the social and psychological nature of the spirituality notion.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990,63 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Боришевський М. Й. 
Психологічні закономірності становлення та розвитку духовності особистості / М. Й. Боришевський // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр. - 2011. - 13, Ч. 4. - С. 54-59. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено соціально-психологічну сутність духовності особистості. Показано актуальність проблеми для психології особистості та психологічної науки загалом. Обгрунтовано співвідношення між категоріями "духовність" та "релігійність" у контексті морально-релевантних цінностей засобами формально-логічного і змістового аналізу. Доведено, що релігійність, віра (зокрема, християнська), попри їх величезний потенціал стосовно розвитку духовності особистості, все ж спроможні виконати цю функцію за умови їх нерозривного, органічного взаємозв'язку з моральністю особистості як носія духовності: такий зв'язок є абсолютно необхідним засобом поступового звільнення людини від особистісних характеристик, котрі несумісні з духовністю. Запропоновано класифікацію ознак, виявів духовності у поведінці людини. Показано особливе значення у становленні духовності людини її потреби в постійному самовдосконаленні, у розвитку механізмів саморегуляції, що забезпечують їй - як суб'єкту самотворення - можливість якнайповніше актуалізувати, розвинути й реалізувати свої потенційні можливості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-7 + Ю937.231

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Анохін Є. В. 
Психологічна культура: види, інваріанти, розвиток : монографія / Є. В. Анохін, В. О. Бедлінський, О. І. Бедлінський, М. Й. Боришевський, С. В. Гальцова; ред.: Г. Є. Улунова; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. - Суми : Мрія, 2014. - 402 c. - Бібліогр.: с. 361-402 - укp.

Викладено теоретико методологічні аспекти феномену психологічної культури: психологічна культура як інваріант загальної та професійної культури; психологічна культура особистості: історичний аспект; духовне буття особистості та її психологічна культура; психологічна культура у феноменології саморозвитку особистості. Проведено багатоаспектний аналіз чинників інваріантів, проблем і перспектив розвитку загальної психологічної культури особистості. Подано результати інтегрованого розгляду видів, інваріантів, проблем і перспектив розвитку професійної психологічної культури фахівця: структурно-функціональний аналіз сугестивно-психологічної культури вчителя. Розглянуто психологічну культуру майбутнього вчителя як чинник прийняття ефективних педагогічних рішень. Висвітлено особливості формування психологічної культури вихователя різновікового дитячо-юнацького об'єднання. Досліджено формування управлінських здібностей майбутніх менеджерів як чинник становлення психологічної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779812 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського